3 iun. 2009

Balsam natural care nu ingrasa parul

Balsamul pentru par , ambalat in recipiente atragatoare, cu etichete frumos desenate pe care apar fructe, plante, ingrediente minune, care poate fi cremos, lichid, leave in, cu protectie solara...e un produs inutil, care face mai mult rau decat bine, al carui rost e sa aduca profit in contul producatorilor. Este adevarat, e greu sa te desparti de acest produs, mai ales daca ai un par lung si drept, care necesita hidratare...insa ideea mi a venit in momentul cand observam ca parul mi se ingrasa la 2 3 zile, orice sampon sau balsam as folosi; desi am urmat sfaturile conform carora trebuie dat balsam numai la varfuri, sau balsamul trebuie sa fie special pentru parul gras, nu vedeam nici o diferenta...dupa ce m am lasat de sampoanele facute cu Sodium laureth si alte "ingrediente cheie" pentru "ingrijire"(=matuirea si despicarea varfurilor), am inceput sa caut si retete de balsam natural. Prima si cea mai simpla:

1. 2-3 linguri de otet de mere si miere de albine (sau orice fel de otet), dizolvate in apa rece, cu care ne clatim parul dupa ultima spalare. Cui ii e frica de miros se mai poate clati suplimentar cu apa rece, oricum mirosul nu persista. Aceasta e un fel de reteta clasica a bunicii, da stralucire, dar cred ca mai trebuie completata si cu alte metode mai hidratante.


2. Clatirea parului cu ceai verde are efect de netezire, inlatura matreata, calmeaza iritatiile, si tare mi se pare ca ajuta la cresterea parului; din tot ce am incercat in materie de ceaiuri, aceasta infuzie ajuta cel mai mult. E nevoie de 1 litru de ceai caldut(sa nu fie fierbinte) care se toarna pe par dupa spalare, apoi se maseaza cu buricele degetelor pielea capului, se inveleste intr un prosop mai uzat, si se lasa 5-10 minute cat pentru a se incalzi scalpul si taninul din ceai sa intre in fibra capilara; dupa se clateste bine cu apa rece (pentru inchiderea cuticulei firului de par). Cunosc o persoana care prin utilizarea ceaiului verde si a masajului scalpului, a reusit sa si indesesca podoaba capilara si sa acopere golurile lasate de o calvitie frontala.

3. Pentru culoare: clatirea cu ceai de musetel, sofran si galbenele pentru par blond, cu ceai negru si cafea pentru par castaniu pana la negru. Se prepara o infuzie concentrata in ambele cazuri; sunt de ajuns 2 linguri cu varf de plante( sau un pliculete) la litrul de apa. Se procedeaza intocmai ca la ceaiul verde.

4. Pentru hidratare puternica: inainte de spalare cu o seara, se piaptana parul uscat, se unge cu ulei incalzit de masline, de cocos, de jojoba, cum are fiecare se maseaza bine in par(daca parul nu e gras se poate masa si pielea capului) se impleteste in coada parul sau se aduna in coc la spatesi se leaga cu o esarfa sau un batic. Caldura care se acumuleaza in timpul somnului va ajuta ca uleiul sa intre in firul de par; se spala bine a doua zi, cu grija pentru o degresare completa si se clateste cu apa cu otet. Acest tratament e bine de efectuat de maxim 2 ori pe luna, in rest e de ajuns clatirea cu ceai sau cu solutia de otet. Daca folosim uleiurile incalzite mai des, riscam un efect contrar, de subtiere a fibrei capilare.

5. Uleiul de masline poate fi folosit si la temperatura camerei, amestecat cu un galbenus si putin alcool, ca masca inainte de spalare cu 0 ora, jumatate de ora. Se piaptana parul uscat, se unge cu acest amestec, se maseaza bine in special varfurile, daca stim ca sunt despicate , se inveleste capul cu o casca de dus(din aceea de plastic, sau cu o folie stretch pentru alimente) apoi cu un prosop si dupa o ora se spala parul. Se clateste cu solutia de otet si cu apa rece.
In loc de alcool sanitar e foarte buna tuica de casa, ajuta la stoparea caderii parului.

6. Masajul cu uleiuri esentiale ajuta la cresterea parului, la ingrosarea firului de par subtire, e bun impotriva matretii si iritatiilor...si miroase forte frumos;)). Inainte de spalare, se maseaza pielea capului cu un amestec de 2-3picaturi ulei esential de rozmarin, 2 picaturi de ulei esential de menta, 2 picaturi de ulei esential de geraniu sau bergamot(toate de la plafar). Se maseaza timp de jumatate de ora (cel mai bine cand te uiti la un film si ai mainile libere), dupa care se acopera cu o esarfa si se lasa peste noapte, sau se spala imediat, dupa cum avem timp. Se spala si se clateste cu solutia de otet.

7 comentarii:

alinadel spunea...

Foarte bune sfaturi si retete!
Multumim!

Sabina Sabbarese spunea...

Cu placere; exista oricum nenumarate variatiuni de ceaiuri, uleiuri, masti din plante, iar combinatiile ies de fiecare data unice. Tocmai in asta consta frumusetea acestor tratamente, prin faptul ca pot fi personalizate si reinventate mereu, in functie de ingredientele pe care le avem la indemana.

Marioara spunea...

"iata ca v-am dat orce iarba care face saminta si care este pe fata intregului pamint si orice pom care are in el rod cu saminta aceasta sa fie hrana si vindecarea voastra " GENESA 1:29 Iata ca de cind este lumea s-a folosit tratamentele naturiste care mi se par cele mai sanatoase ,si fara toxine si E-uri.

Sabina Sabbarese spunea...

Asa este, draga Marioara, Domnul Dumnezeul nostru ne a oferit in iubirea si grija fata de noi cele mai bune medicamente, plantele si toate roadele lor, pe care noi sa le folosim pentru sanatatea si frumusetea noastra; atat doar, ca multi dintre noi trebuie sa se trezeasca din starea lor de amorteala si sa vada cat se otravesc, crezand in minciunile comerciantilor.

Luminiţa spunea...

Imi plac foarte mult metodele astea, obisnuiesc sa ma clatesc cu ceaiuri si otet de fiecare data cand ma spal pe cap. Mi-am dorit mereu sa fiu roscata asa ca ma mai clatesc si cu infuzie de frunze de nuc (proaspete sau uscate, de asmenea eu dizolv in otet si putin ulei esential ca nu imi place mirosul de otet.
Bafta si spor in continuare. Iti urmaresc cu mult drag articolele.

Amitha spunea...

Salut Luminita si multumesc; eu iti recomand henna pentru roscat, vezi articolul pe care l-am postat despre cum se foloseste. Daca vrei o nuanta mai subtila poti aplica henna pentru o ora sau doua. Doar ca e o vopsea "foarte" permanenta, asa ca trebuie sa te gandesti bine inainte;) Sarbatorile cu bine!

Melian Angel spunea...



Foarte utile informatii! Tot citesc despre alternative naturiste pentru sampon/balsam , totusi imi este putin frica.Am un par tare ciudat , cu firul foarte subtire care se incalceste si se unge foarte repede.M-ar bate gandul sa incerc un sampon/ sapun vegetal pentru par , dar nu pot nici macar sa imi schimb samponul pe care il folosesc de ani de zile - ma umplu de matreata si scap greu de ea.
Am folosit ulei de ricin pentru par si mi-a mers foarte bine.L-am clatit si cu ceai din frunze de nuc si otet de mere.Cam atat am avut curaj sa incer.Poate reusesc sa imi fac curaj sa aplic si celelalte sfaturi.

Trimiteţi un comentariu